Persbericht Ipanema SS20

Een zomers gevoel met een duurzame filosofie.

De slippers, slides en sandalen van Ipanema voelen goed, staan goed en doen goed.

Duurzaam voelt goed, staat goed en doet goed. De slippers, slides en sandalen van Ipanema zijn comfortabel, modieus én 100% recyclebaar. De kleurrijke lifestyle op en rondom het iconische Ipanema Beach bij Rio de Janeiro wordt door het slippermerk vertaald in vrolijke, swingende en opvallende footwear. Het anatomisch voorgevormde, superzachte Flexpand voetbed zorgt voor stabiliteit, een goede pasvorm en daardoor uren aan onafgebroken draagplezier.

Bovendien zijn Ipanema’s meer dan stijlvol en comfortabel. De in Brazilië gemaakte footwear is namelijk volledig vegan en gecertificeerd door The Vegan Society, een charitatieve instelling en de oudste veganistische vereniging ter wereld. Elke slipper bestaat uit 30% gerecyclede grondstoffen van biologische oorsprong en hierdoor is Ipanema een internationaal erkend Biobased merk. Bovendien kan het 100% recyclebare Flexpand meerdere keren worden hergebruikt. En dat resulteert weer in een lagere CO2-voetafdruk op lange termijn; heel toepasselijk in het geval van Ipanema.

Ipanema’s zijn op en top en door en door Braziliaans. De tropisch bruisende vibe van het beroemdste strand ter wereld is duidelijk zichtbaar in elke slipper, sandaal of slide. Mode, muziek, en kunst zijn ook inspiratiebronnen voor de verschillende Ipanema-collecties die steeds blijven veranderen en vernieuwen. En door de duurzame productie van hun footwear laat Ipanema zien zich verantwoordelijk te voelen voor hun land van herkomst. Voor de productie van alle Ipanema’s wordt namelijk zo min mogelijk water en energie gebruikt en zoveel mogelijk hergebruikt. En omdat Ipanema’s in meer dan 100 landen wereldwijd verkocht worden, verspreiden ze wereldwijd een zonnig en onbezorgd gevoel van vrijheid met als basis een duurzame filosofie.

De steeds weer verrassende slippers, slides en sandalen van Ipanema zijn urban, maar ook modieus, heel fijn om te dragen in de stad, op het terras en natuurlijk zijn ze altijd klaar voor het strand. En vanwege het duurzame karakter voelt een Ipanema dubbel zo goed. Always new, always Ipanema.

Over Grendene, de maker van Ipanema footwear

Het Braziliaanse Grendene is eigenaar van het merk Ipanema. Met 11 fabrieken, meer dan 50 merken, meer dan 20.000 werknemers en meer dan 200 miljoen paar slippers en sandalen per jaar, is Grendene sinds 2003 de grootste exporteur van footwear in Brazilië. Sinds de broers Pedro en Alexandre Grendene Bartelle in 1971 Plástico Grendene Ltda oprichtten, gaat het bedrijf innovatief om met kunststof. Het begon allemaal met plastic wijnflessen en vervolgens begon het bedrijf te pionieren met polyamide (nylon) als grondstof voor de productie van schoenzolen en hakken, en sinds 1978 ook sandalen. De eerste Ipanema-slipper verscheen in 2001. Een andere mijlpaal in de geschiedenis van Ipanema was de lancering in 2007 van slippers met een anatomisch Flexpand voetbed dat 100% recyclebaar is.

De duurzame filosofie van Grendene uit zich in het ontwikkelen van nieuwe technologieën en materialen, als ook voor de ethische productie van footwear. Bij Grendene wordt gewerkt onder ethische werkomstandigheden, zijn eerlijke lonen voor alle werknemers gegarandeerd en wordt het werk gewaardeerd. Het bedrijf is bovendien actief betrokken bij milieueducatie en het behoud van het Amazoneregenwoud. Zo is het papier dat wordt gebruikt in de verpakkingen afkomstig van duurzaam hout dat wordt gecontroleerd door de Forest Stewardship Council (FSC).

Voor meer informatie over de duurzaamheid die Grendene hoog in het vaandel heeft:

Grendene - Sustentabilidade

Download hier al het beeldmateriaal van Ipanema in een keer.

Link baar beeldbank: zie hier al het beeldmateriaal van alle merken van Cream PR.

Download hier het lookbook van Ipanema in een keer.

Over Ipanema

Uitleen?

Cream PR maakt gebruik van een digital showroom voor sample uitleen en te downloaden beeldmateriaal. Mocht je items willen gebruiken voor een shoot, TV productie of wil je als influencer items gebruiken, laat het ons gerust weten.

Je kunt inloggen op onze digital showroom. Heb je nog geen inlogcode, stuur een mail naar info@creampr.amsterdam, we helpen je graag. Ook kun je je thema's doorgeven dan sturen we een selectie. We sturen je pakket binnen 24 uur naar het door jou opgegeven adres, fijn als je je bestelling minimaal een dag vantevoren aan ons doorgeeft.

We zijn aanwezig van maandag t/m donderdag, van 9.00 tot 17.00.

Hartelijke groet,

Team Cream PR